søndag den 7. december 2014

Adventshygge indendørs

Det er simpelthe for koldt og vådt udenfor til at jeg har lyst til at gå en tur i haven. I stedet vil jeg sidde her i min varme stue med en kop dampende varm Chai-te og sidde og nyde de levende lys i mine juledekorationer. 





Det er efterhånden en tradition, at jeg selv laver mine juledekorationer. Jeg trykker næsen flad mod ruden nede ved vores dygtige lokale blomsterbutik, men så snart jeg ser prisskiltet på de flotte advenstkranse, så går spare-genet op i mig og jeg tænker med det samme, at det kan jeg godt lave selv meget billigere.




I år er jeg kommet alt for sent i gang og jeg har ikke fået købt ind til dekorationerne, så det er blevet til genbrug af pynt fra sidste år. Det eneste nye er de hjemmelavede hvide ler figurer som jeg har lavet sammen med datteren og min mor. Det er faktisk en fantastisk nem hyggeaktivitet med børnene - selv helt små børn kan være med og de er da blevet meget søde. Mønstrene er lavet ved at rulle leret ud på gamle blonder.



Til disse to juledekorationer er der brugt:

  • Ler
  • Grå lys
  • Creme farvet tyndt bånd fra Søstrene Grene
  • En beton skål og en urtepotte - bare de er neutrale i farven.
  • Hvid mos
  • grøn pudemos
  • Hvide glassten og diverse pynt i sølv som er fundet i skabet
  • Hvid ler 
  • lidt ståltråd

Ingen kommentarer:

Send en kommentar