mandag den 31. januar 2011

Overvintring af potter


Sølle ser det ud, brunt og visent, men det fungere. Jeg må blot ikke få flere potter. Sidste år fik jeg Claus Dalbys bog "Min krukkehave" og tænkte at når jeg nu ikke havde tid til at få styr på resten af haven, så kunne jeg i det mindste tilplante lidt krukker. Det var min første succesoplevelse med at få ting til at spire og gro. På det store billede øverst kan I se hvordan det så ud i sommers. I slutningen af oktober blev alle planterne klippet ned og sat i kælderen. Vi fik i efteråret en ny terrasse og den gamle blev revet ned. Min mand skar den gamle trætrappe i 2 dele og satte den ene op nede i kælderen som en potteplante trappe. Det fungerer rigtig fint og jeg skal klart have ham til at lave den resterende del af trappen til en lignende anordning. Så jeg kan få plads til endnu flere potter når overvintringen begynder i efteråret.

Plantetrappen
Overvintring af potter i kælderen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar