torsdag den 31. maj 2012

To sider af samme sag...

Min dejlige søster og jeg ligner måske hinanden af udseende, men ellers er vi meget forskellige. Det er ikke mange hobbyer vi har haft til fælles i vores opvækst og vi er i dag også endt i hver sin ende af landet. Jeg sidder i en muremestervilla i det mørke jylland, mens hun sidder på toppen af Østerbro i København i en dejlig 3-værelses lejlighed. Jeg tror hun i smug har gået og grinet lidt af sin haveglade jyske søster, som var villig til at tage 5 dage til London bare for at se Chelsea Flowershow. Ja, man skal nok være haveentusiast for at synes det er sjovt. Men i maj måned siste år tog hun alligevel med min mor og jeg på tøse-/havetur til England og jeg tror det kickstartede et eller andet hos hende.

For i dag er ringen ligesom blevet sluttet. De to små søstre som havde hver deres 4H-have tilbage i 80'erne, har i dag hver deres haveblog. Min søster har nemlig lanceret sin egen urban-gardening blog med fokus på havedyrkning i storbyen. Med en journalistisk baggrund og masser af ideer, så er den klart et besøg værd. I kan besøge hendes blog på www.urban-gardening.dk. Jeg er selv ret vild med Window-farming ideen som hun har skrevet om.

Urban-gardening.dk



1 kommentar:

  1. Ja det er dejligt at dele haveglæde med sin søster! Spændende at hun tænker utraditionelt - jeg var lige inde at kikke rundt. Jeg har kolonihave, men bor i en lejlighed på 3. sal. Så måske jeg kunne blive inspireret.

    Deneksperimenterendehave

    SvarSlet