søndag den 18. september 2011

Plantemarked i Botaniskhave

Sikke en grå og regnfuld søndag! Så bliver man jo helt glad når man opdager at der er plantemarked i Botaniskhave i Århus. Jeg har hørt om det tidligere, men har aldrig haft mulighed for selv at kigge forbi. Så beslutningen om at hoppe i bilen og køre en tur forbi var ikke svær.

Jeg går stadig og pønser på hvordan mit hvide bed skal se ud og da jeg er kommet under økonomisk karantæne hvad angår planteindkøb (min mand er ved at være lidt træt af at jeg køber planter hele tiden), ja så gælder det om at spare penge hvor der spares kan og kan man samtidig samle lidt inspiration så er det jo ikke værst.

Plantemarkedet foregik tæt på væksthusene i Botaniskhave fra kl. 10-13 og der var ganske mange stande med alverdens planter.


Det var meget vådt, men ganske mange mennesker besøgte markedet, hvor der både kan findes sjældne planter og gøres nogle gode handler.



Jeg fandt bla. 5 store potter med løvefod for 35 kroner i alt - så kan det vist ikke gøres billigere!



Her er vist et udpluk af det som kom med hjem i bilen.  Det blev til 2 stk. daglilje "Gentle Sheperd", 2 stk. Ridderspore "Green twist", 5 stk.  Løvefod, 2 stk. Iris "Early Frost", 3 stk Digitalis "Albiflora", 1 stk. "Hortensia Annabelle", 2 stk. Gul Løvehale. Pris i alt ca. 300 kr.

Her i løbet  af de næste par uger vil jeg forsøge at skabe mig et overblik over hvordan det hvidbed skal ende med at se ud. Hvis ikke arbejdet kommer på tværs, så burde jeg kunne få plantet det hele inden udgangen af september. Jeg glæder mig sådan til at få det på plads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar