mandag den 19. marts 2012

En lokal hemmelighed

Jeg må indrømme at jeg nok er lidt nærig. Jeg vil helst ikke betale for meget for noget (det kommer nok af at arbejde i Nordjylland). Jeg bliver derfor ofte lidt paf når jeg ser priserne på planteskolerne. Det er altså blevet dyrt at være haveentusiast!  

Men der er et sted hvor jeg tit finder billige planter. I udkanten af Hornslet findes et lille gartneri som nok er lidt af en lokal hemmelighed. Der er ikke mange som kender det uden for byen. Det er nemlig ikke meget de gør for at markedsføre sig selv. Gartneriet er en del af et uddannelsestilbud for unge med specielle behov. Gartneriet hedder PGU Rosenholm og findes på Hornbjergvej 61, 8543 Hornslet. www.pgu.dk

www.pgu.dk

Udvalget svinger hele tiden så man ved aldrig hvad man finder og åbningstiderne meget begrænsede. Der er dog nogle faste ting som jeg køber næsten hver år. Det er især deres meget store pelagonier, krydderurter, tomat- og agurkeplanter samt petunia. Noget er super billigt andet er ikke. Men jeg kommer næsten aldrig derfra uden at bagagerummet er fyldt godt op. Er du på jagt efter buske eller stedsegrønneplanter så plejer de også at have et godt udvalg. Forvent ikke noget prangende og tjek altid deres hjemmeside for hvornår de har åbent. Skulle du komme kørende forbi en dag hvor de ikke har åbent, så hold ind alligevel for de har også et selvbetjeningsdrivhus lige ved indkørslen. Men husk kontanter, der tages ikke Dankort.

2 kommentarer:

  1. Dejligt at du vil dele med andre, så de også kan få glæde af et godt tilbud!

    SvarSlet
  2. Ja, sådanne steder er vi desværre ikke (så vidt jeg ved) begavede med på Sjælland. Selvom jeg tror vi også er mange her, der gerne vil have mest ud af vores penge. ;)

    Kommer vi til at se dine fund i bagagerummet (eller haven) en dag?

    Bedste hilsner
    Marianne med
    Den Hellbredende Have

    Ps. Kommer i tanke om Esrum Kloster. Der har de (haft?) unge med særlige behov til at arbejde. Vist både med jord og bord.

    SvarSlet