lørdag den 16. august 2014

Grøntsags liste

Hvert år glæder jeg mig til at få lov at planlægge næste års have. Jeg har generelt alt for mange planer og for lidt tid til at få dem udført. Så halvdelen af planerne bliver reelt aldrig til noget. Men pyt, for det er vel bedre at planlægge 20 ting og så kun realisere 10 af dem, end det er ikke at planlægge noget og så kun nå to-tre ting. Lige nu står den på udvidelse af krukkekøkkenhaven og jeg er i gang med at skabe mig overblikket over hvilke grøntsager og frugter vi har i haven og hvilke jeg skal have købt ind eller sået til næste år.  Er egentlig blevet overrasket over hvor meget vi har i forvejen, som bare er blevet plantet i hjørner rundt omkring i haven.

Haves:
  • Rabarber (Står klemt bag en stor buksbum og skal flyttes)
  • Agurker (Drivhus)
  • Tomater (Drivhus)
  • Ærter (Krukke)
  • kartofler (Krukke)
  • Krydderurter (bed)
  • Hindbær (Skal flyttes)
  • Jordbær (Nye planter skal købes)
  • Asparges (større område og flere planter skal købes - hun-planterne skal kaseres)
  • Vindruer (Drivhus)
  • Kirsebær (Træ bør beskæres)
  • Æbler (Faktas æbler er bedre end vores egne ...ØV, men træerne pynter)
  • Chili (drivhus)
  • Hasselnødder
  • Bombær


Ønskes
  • Gulerødder
  • Salat
  • Rucola
  • Squash
  • blåbær
  • Løg
  • rødbeder
  • Bønner
  • Porre
  • evt. Spinat

Friske rabarber fra egen have

Det er tæt på at vi skal høste brombær


Ingen kommentarer:

Send en kommentar