onsdag den 6. august 2014

Brombær og Hortensia - en sjov blanding

En af de varme sommeraftener her i juli gik jeg en tur i haven for at kigge på hvilke dele som jeg syntes fungerede og hvilke som jeg ville lave om.

Og hvor er der dog meget jeg gerne ville tage fat i og lave om! Det hvide bed skal klart graves op her til efteråret og alle planterne skal flyttes rundt og der skal tilføjes flere hvide blomster og min drøm om et rosenbed der hvor det gule og røde bed er i dag er stadig højt på listen. Listen er desværre alt for lang....

Men der var også ting som jeg for første gang lagde mærke til fungerede super godt. Bagerst i et rodet hjørne i vores gårdhave står nemlig nogle gamle Hortensiaer sammen med en stor gammel brombær plante som klatre op af et gammelt plankeværk. Om det er fordi de blomstrer så voldsomt i år, eller jeg bare har haft skyklapper på de andre år ved jeg ikke, men det er først i år at jeg har lagt mærke til at det faktisk er en super blanding. Så nu er der ikke andet at gøre end få ryddet op i det hjørne og få klippet det hele lidt til - så bliver det et super fint og romantisk bed.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar